ΠΟΛΥΚΡΙΤΟΣ

ΘΕΜΑΤΑ, ΣΧΟΛΙΑ, ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΛΙΓΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ


Η American-On-Line (AOL), μέλος του ομίλου της TIME-Warner και μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες της Αμερικής που παρέχουν υπηρεσίες πρόσβασης στο Ίντερνετ , βρέθηκε προ ημερών στη δύνη μιας άσχημης επικαιρότητας:

Τα αρχεία για 650.000 πελάτες της Εταιρείας που περιείχαν όλες τις λεπτομέρειες αναζητήσεων (Web Search Queries) για περίοδο 3 μηνών κατά περίεργο τρόπο αποφασίσθηκε από την Εταιρεία να αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της με αποτέλεσμα να ακολουθήσει όπως ήταν επόμενο «μεγάλος χαμός». Η Εταιρεία έσπευσε αμέσως να απομακρύνει τα αρχεία, ακολούθησε η παραίτηση του διευθυντή τεχνολογίας και η απομάκρυνση δύο στελεχών, αλλά ήδη είχαν προλάβει αρκετοί να «σώσουν» το περιεχόμενο και να το αναδημοσιεύσουν σε άλλες σελίδες του παγκόσμιου ιστού. Μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές το αρχείο βρίσκεται ακόμη διαθέσιμο και όποιος περίεργος ενδιαφέρεται να το κατεβάσει μπορεί να προσπαθήσει εδώ.

Αν και η AOL με καθησυχαστικές ανακοινώσεις δήλωνε ότι τα αρχεία δεν περιείχαν προσωπικά στοιχεία των πελατών της, πολλοί ειδικοί που ασχολήθηκαν με το συμβάν λένε ότι είναι δυνατόν από την ανάλυση των περιεχομένων του αρχείου να αναγνωρισθούν αρκετοί χρήστες αποκαλύπτοντας έτσι τις προτιμήσεις των αναζητήσεων τους.

Από τη αρχή τα αρχεία που διέρρευσαν αποτέλεσαν επιστημονική πρόκληση για πολλούς αναλυτές διότι σπάνια παρουσιάζεται η ευκαιρία για αυτούς να επεξεργασθούν και να αναλύσουν πραγματικά στοιχεία τόσο μεγάλου όγκου και τόσο επίκαιρα. Παρά ταύτα, αρκετοί ερευνητές όπως τουλάχιστον δηλώνουν δημόσια, δεν θα προχωρήσουν σε επεξεργασίες των στοιχείων διότι στο βάθος ίσως παραβιάζονται προσωπικά δεδομένα. Όμως, ο δημοσιογράφος Lee Gomes σε άρθρο του στις 16 Αυγούστου 2006 στην εφημερίδα Wall Street Journal δίνει μια γενική ανάλυση των στοιχείων που βρέθηκαν στα αρχεία αναζήτησης των πελατών της AOL και αυτά που παρουσιάζονται φωτογραφίζουν μια πραγματικότητα που έχει ενδιαφέρον.

Μερικά από τα συμπεράσματα:

Στην πρώτη θέση των αναζητήσεων ως προς τη συχνότητα εμφανίσεων είναι η λέξη Free.

Στη δεύτερη θέση η λέξη New.

Στην τρίτη θέση οι λέξεις"Lyrics," "County," "School," "City," "Home," "State," "Pictures," "Music," "Sale," "Beach," "High," "Map," "Center" και "Sex."

Πρώτο λοιπόν σε συχνότητα εμφάνισης στους πίνακες αναζήτησης είναι το FREE, ακολουθεί το NEW και το συμπέρασμα είναι ότι οι περισσότεροι ψάχνουν για οτιδήποτε αρκεί να είναι τζάμπα και βεβαίως να μην είναι παλιό.

Ακολουθεί στη τρίτη θέση μεταξύ άλλων η λέξη SEX. Μάλιστα, σέξ!
Το εύρημα επιβεβαιώνει και άλλες έρευνες που έχουν γίνει ότι το θέμα ΠΟΡΝΟ είναι το τρίτο κατά σειρά ενδιαφέρον θέμα στις αναζητήσεις στο ίντερνετ.

Ο δημοσιογράφος προχωρεί σε πιο λεπτομερή παρουσίαση των στοιχείων και αναφέρει ότι μεταξύ των αναζητήσεων στο θέμα «SEX», υπάρχουν 50.549 ειδικότερα ερωτήματα των χρηστών που αναζητούν φωτογραφίες γυμνών!

Ως προς τα πρόσωπα που ψάχνει ο κόσμος, πρώτος σε αναζητήσεις ήταν ο νεαρός τραγουδιστής του ποπ συγκροτήματος Fall Out Boy, δεύτερη η Pamela Anderson και τρίτη, η αρκετά γνωστή και σε μας, κυρία Paris Hilton!

Αν αφήσουμε το σκανδαλιστικό θέμα των πορνο-αναζητήσεων, ενδιαφέρον για τους διαφημιστές είναι το ότι 42% των πελατών ακολουθούν το πρώτο στη σειρά link που εμφανίζεται σε απάντηση ενός ερωτήματος. Αυτό εξηγεί για πιο λόγο τα Web Sites δαπανούν τόσα χρήματα για να ανεβάσουν στις πρώτες θέσεις τη σειρά εμφάνισης των στις μηχανές αναζήτησης.

Το άρθρο περιέχει και άλλες ενδιαφέρουσες επισημάνσεις από την παρατήρηση των στοιχείων που έκανε ο δημοσιογράφος, είναι όμως σίγουρο ότι στις επόμενες εβδομάδες και μήνες θα δούμε να δημοσιεύονται πιο συστηματικές αναλύσεις των αρχείων που διέρρευσαν και που αφορούν τη συμπεριφορά των χρηστών του διαδικτύου. Κάπου εκεί μερικοί θα μπορέσουν ίσως να αναγνωρίσουν και τον εαυτό τους.

Πάντως, σύμφωνα με την ανάλυση των στοιχείων που παρουσιάζει ο Lee Gomes στην WSJ, το 42% των χρηστών που υπέβαλαν ερώτημα στη μηχανή αναζήτησης δεν ακολούθησαν κανένα Link που αυτά που πρότεινε στις απαντήσεις της η AOL και εγκατέλειψαν την αναζήτηση. Αυτό ίσως δείχνει ότι το 42% απλά «σερφάρει» παίζοντας με τις μηχανές, ή ακόμη χειρότερα για την εταιρεία, ότι δεν έλαβε καμιά σωστή απάντηση στο ερώτημα που υπέβαλε ώστε να ενθαρρυνθεί για να συνεχίσει το ψάξιμο.

0 Responses to “FREE, NEW και . . . SEX: Οι πιο συχνές αναζητήσεις στο Ίντερνετ!”

Δημοσίευση σχολίου



Site Meter