ΠΟΛΥΚΡΙΤΟΣ

ΘΕΜΑΤΑ, ΣΧΟΛΙΑ, ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΛΙΓΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ


«Έξω η ΜΑΚΡΟ από την Ξάνθη»!

Δείγματα των καιρών στη σημερινή Ελλάδα:

  • Η Εταιρεία ΜΑΚΡΟ Cash & Carry είχε προγραμματίσει μια αξιόλογη επένδυση για να ανοίξει υποκατάστημα στην περιοχή της Ξάνθης, αλλά η σφοδρή αντίδραση του επαγγελματικού κόσμου της περιοχής, με τη βοήθεια του γενικότερου ψηφοθηρικού κλίματος των επερχόμενων δημοτικών και νομαρχιακών εκλογών, μπλοκάρισε για την ώρα τις διαδικασίες με απόφαση της Νομαρχιακού Συμβουλίου του Νομού Ξάνθης που απέρριψε την αίτηση της ΜΑΚΡΟ για χορήγηση αδείας λειτουργίας του πολυκαταστήματος στο Νομό. Η Ομοσπονδία Επαγγελματικών, Βιοτεχνικών και Εμπορικών Σωματείων του Νομού ενώνοντας τη φωνή της με τις άλλες Ομοσπονδίες της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης επαινεί την απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου και μεταξύ άλλων τονίζει ότι η χορήγηση αδείας εγκατάστασης του Πολυκαταστήματος ΜΑΚΡΟ στην περιοχή της Ξάνθης, «βλάπτει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τις μονίμως εγκαταστημένες εδώ από πολλών ετών με πρωτοβουλία των εντοπίων και μονίμων κατοίκων του τόπου, που ταυτοχρόνως είναι θεματοφύλακες της Εθνικής κληρονομιάς και φρουροί της περιοχής μας»!

Ξεπερασμένη συντεχνιακή αντίληψη προστατευτισμού που στολίζεται με την απαραίτητη εθνικοπατριωτική σάλτσα.

Παρόμοιες φωνές και διαμαρτυρίες είχαν ακουσθεί και τον περασμένο Δεκέμβριο από τους ιδιοκτήτες μικρών επιχειρήσεων στο Μαρούσι όταν προγραμματιζόταν τα εγκαίνια του Athens Mall.

  • Τον περασμένο Ιούνιο είδαμε αποκλεισμούς και μαύρες σημαίες του Πανελλήνιου Συλλόγου Καταστηματαρχών Βίντεο Κλαμπ που ζητούν να απαγορευθεί η δωρεάν διάθεση κινηματογραφικών ταινιών σε DVD μαζί με τις εφημερίδες διότι μειώνεται ο τζίρος των καταστημάτων τους!
  • Λαϊκιστές και λαϊκίζοντες πολιτικοί και δημοτικοί άρχοντες της ελληνικής περιφέρειας ζητούν να μην εφαρμοσθεί ο νόμος περί βάσεων για την εισαγωγή μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση διότι κινδυνεύει από τη μείωση του αριθμού των σπουδαστών να οδηγηθεί η ελληνική επαρχία σε οικονομικό μαρασμό!
Απίστευτες καταστάσεις! Η πλειοψηφία της ελληνικής κοινωνίας δεν έχει πάρει χαμπάρι τι γίνεται στον κόσμο. Συχνά η συμπεριφορά της θυμίζει τους γραφικούς Λουδίτες των αρχών του 19ου αιώνα στην εποχή της Βιομηχανικής Επανάστασης που έκαιγαν τις νέες τότε κλωστοϋφαντουργικές μηχανές επειδή τις θεωρούσαν υπεύθυνες για τις θέσεις εργασίας που χάνονταν στις φάμπρικες.

Οι αλλαγές που συντελούνται στον κόσμο είναι σαρωτικές και οι εποχές που μπορούσε κανείς να «τη βγάζει» κοροϊδεύοντας τους άλλους σιγά – σιγά περνούν στην ιστορία. Όταν η πραγματικότητα στο παγκόσμιο εμπόριο λιανικής είναι οι επιχειρήσεις να λειτουργούν κερδοφόρα με μικτό προ φόρων περιθώριο κέρδους 2,5 – 5 % , η μικρή ελληνική εμπορική επιχείρηση της πόλης και του χωριού που έχει μάθει να δουλεύει με περιθώρια που συνήθως ξεπερνούν το 50% , δεν έχει πολύ μέλλον.

Είναι αστείο να μιλούν οι ιδιοκτήτες των Βίντεο Κλαμπ για προστασία των μαγαζιών τους από τη δωρεάν διάθεση ταινιών, όταν την ίδια στιγμή είναι πλέον ορατή ακόμη και στην Ελλάδα η είσοδος της νέας τεχνολογίας που θα επιτρέπει στον καθένα να «κατεβάζει» από το ίντερνετ μέσω μιας σύνδεσης ADSL οποιαδήποτε κινηματογραφική παραγωγή επιθυμεί, άμεσα και φθηνά.

Είναι ακόμη πιο αστείο να θέλουμε να εξοστρακίσουμε από τη γειτονιά μας το μεγάλο πολυκατάστημα που θα προσφέρει χαμηλές τιμές στην τοπική κοινωνία και νέες θέσεις εργασίας, όταν σήμερα τίποτα δεν μπορεί να εμποδίσει το διεθνές εμπόριο να πουλά φθηνές και καλές κάλτσες από την Κίνα σε όποιο χωριό της Ελλάδας επιθυμεί.

Είναι παρανοϊκό να θέλουμε με πόρους για «σπουδές» να χρηματοδοτούνται τα μικρομάγαζα της ελληνικής επαρχίας και οι ραντιέρηδες ιδιοκτήτες της «φοιτητικής στέγης» τη στιγμή που η ανάγκη για πραγματική γνώση και εξειδίκευση των νέων ανθρώπων στις νέες επιστήμες και τεχνολογίες, μέσα από ουσιαστική Παιδεία, είναι μονόδρομος για την ανάπτυξη της χώρας.

Δυστυχώς οι εποχές της μακαριότητας έχουν παρέλθει. Οι αλλαγές συντελούνται με μεγάλες ταχύτητες και για πολλούς είναι σκληρές, ιδιαίτερα για όσους δεν γνωρίζουν με ποιόν τρόπο να αλλάξουν οι ίδιοι τον εαυτό τους και να προσαρμοσθούν στη νέα πραγματικότητα, αλλά δεν υπάρχουν άλλες επιλογές.

Νομίζω ότι η θεωρία του άγγλου οικονομολόγου David Ricardo που από τον 18ο αιώνα μίλησε για το συγκριτικό πλεονέκτημα των εθνών, είναι πάντα επίκαιρη. Για να επιβιώσουμε, η Ελλάδα, ο επιχειρηματικός κόσμος της και ο καθένας μας πρέπει να βρει ποιο είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα που διαθέτει και να το αξιοποιήσει στο μέγιστο δυνατό βαθμό παράγοντας το καλύτερο σε ποιότητα προϊόν και υπηρεσία, στη φθηνότερη δυνατή τιμή. Η αγορά είναι παγκόσμια και ανταγωνιστής του Βίντεο Κλαμπ της γειτονιάς δεν είναι πλέον η εφημερίδα με τα δωρεάν DVD, αλλά κάποια επιχείρηση υψηλής τεχνολογίας στην Ινδία που θα προσφέρει τα ίδια DVD με το κόστος μιας εφημερίδας.










1 Responses to “«Έξω η ΜΑΚΡΟ από την Ξάνθη»!”

  1. # Blogger S G

    χαχα ακου θεματοφυλακες της ελληνικης κληρονομιας. Πως ακριβως διαφυλασσεται η ελληνικη κληρονομια? και τι ειναι? Παραδοση και ελληνικη κληρονομια ειναι να πληρωνουμε τριπλασιες τιμες για ενα προϊον?  

Δημοσίευση σχολίου



Site Meter